Rygaards Skole

Tak til dagens fødselarer for det forrygende smukke vejr – og tak til Rygaards Skole for en skøn workshop som afrunding på vores forløb om høj begavelse.

Dagens program bød på opfølgning via Blooms taksonomi, SOLO-taksonomien, TASC-modellen og en række varierede forløb, hvor vi gennemgik både styrker og udviklingspotentialer i hjemmeopgaverne – som i øvrigt var afleveret i god tid og med høj kvalitet.

Materialet var meget forskelligt, meget varieret, skarpt og gennemarbejdet. Jeg fik også nogle forfriskende øjenåbnere i forhold til, hvordan man kan arbejde kreativt og målrettet inden for forskellige fag. Og lad mig bare sige det: Jeg har spillet meget rundbold i idrætstimerne, men jeg ville have elsket et forløb som det, der var udarbejdet i hjemmeopgaven for idræt! Jeg kunne nævne mange eksempler på gode opgaver – for der var virkelig mange.

Vi rundede dagen af med et blik på, hvordan det kan opleves at være forældre til højtbegavede børn.
Hvordan føles det for dem?
Hvilke erfaringer har de gjort sig i relation til deres barn?
Og hvad bærer de med sig i rygsækken, når de sidder til skole-hjem-samtaler?

Du kan eventuelt læse mere om skolen her: https://rygaards.com/