Samarbejde

Cirka 2,1% af børnene i folkeskolen har en IQ på 130 eller derover, og har behov for differentieret undervisning i form af individuelle opgaver, i gruppearbejde og i plenumundervisningen. Det kan lade sig gøre på en skole, der er målrettet højt begavede børn. Dette område er specialpædagogisk, og derfor er erfaringsudveksling og samarbejde vigtigt. Atheneskolen, Bifrost, Mentiqa og Leonardoskolen er sammen om denne indsats.

De har lavet informationskort til klinikker, venteværelser m.v., og de ligger naturligvis også i min klinik. Det er påtrykt en række udsagn, som afspejler de antagelser, der typisk er om de højt begavede børn, så det giver virkeligt blikfang! Det er en, ja, genistreg!

Samarbejdet giver en længere rækkevidde, og på denne måde kan man med samlet indsats nå længere, bredere, dybere og bedre. Til gavn for disse – i høj grad oversete – børn.