Indlæringsvanskeligheder

Der er mange antagelser om at højt begavede bare har det nemt, og at de i hvert fald er gode til at lære og vide en masse. Forkert! Forskningsartiklen her viser med tydelighed at man som højt begavet også kan have specifikke indlæringsvanskeligheder, ligesom at det kræver ekspertise for at identificere disse, da de højt begavede er dygtige til at kompensere for dette, eller overses som højt begavede grundet deres samtidige vanskeligheder. Det kræver mere end bare at kunne administrere en WISC-test. Det kræver et indgående kendskab til de mulige vanskeligheder og hvordan disse kommer til udtryk sammen med, til trods for eller kamufleret af høj begavelse:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://2ecenter.org/wp-content/uploads/2020/11/DMaddocks-Article-1.pdf&ved=2ahUKEwimy6rY9tjwAhVIx4sKHRVKDK8QFjAGegQICxAC&usg=AOvVaw37P-3RTldUKnyuAT6T_sWU